Hét nővér kritika

Home » Hét nővér kritika

Hét nővér kritika

By | 2017-11-21T14:43:20+00:00 2017 november 21st|Categories: Kritika|Tags: , , , , , , , , , , |0 Comments

Hét nővér kritika
A Hét nővér című film valahol, talán akár az egész közeli jövőben is játszódhatna, ahogy arra a közelmúlt nagy sikerű, sci-fi, kaland filmjei egy ideje már utalgatnak. Már a nyitó jelentenél is önkéntelenül párhuzamot vonunk az Éhezők viadala egyes jeleneteivel, vagy annak elődje, a Battle Royale utópisztikus és kegyetlen történetével. Itt a nem is olyan rég még létező, az 1979- 2015-ig Kínában tartó „egy gyermek politika” családtervezési törvénye kerül terítékre.

Mi európai szemmel talán el sem tudjuk képzelni, hogy milyen mértékben hathat egy ilyen törvény bevezetése az egész társadalomra. A Hét nővér alkotói, kicsit elnagyolják és talán túlságosan is a brutális oldaláról közelítik meg a témát, de ügyesen rávilágítanak arra a tényre, hogy nem állhatunk az élet útjába és nem foszthatjuk meg a gyermekeket és szüleiket az élni akarás döntésétől.

A Hét nővér című filmben az egész világra kiterjesztve bevezetik az egy gyermek törvényt, hiszen az emberiséget elérte a túlnépesedés és az élelem hiány veszélye. A szülőktől elkobozzák, a már megszületett és feleslegessé vált gyermekeket, és egy központban elkábítják őket, hogy majd néhány év múlva felébredhessenek, amikor már helyre állt a világ rendje. Sokakban ez lázadást szül, és erőszakkal meg akarják tartani gyermekeiket, de hiába, senki sem kivétel a törvény alól. Az ellenállókra szintén kegyetlen eszközöket vezetnek.
Hét nővér kritika
Terrence Settman (William Defoe) azonban képtelen megválni szülés közben elhunyt lánya, iker gyermekeitől, akik egészen pontosan heten vannak. Magához veszi a gyermekeket és titokban neveli őket minden eshetőségre felkészülve. A lányok egykori édesanyjuk személyazonosságát használva Karren Settmanként élnek tovább, a hét napjai alapján megkülönböztetve élik minimális életüket, és felváltva mennek iskolába, majd dolgozni és próbáljak egymásnak átadni a megszerzett információkat napról napra. Ahogy az lenni szokott hiba csúszik a gépezetbe és felborul a látszólag jól felépített rendszer. Egyik nap Monday (Noomi Repace) nem tér haza munkából, és testvérei mindent megtesznek, hogy felkutassák őt, és kiderítsék, hogy ki az, aki rájöhetett, hogy összedolgoznak. Saját rendszerük mellett a politikai hatalom is bomlani látszik, és rájönnek, hogy első szülött testvérük, nem csak egyszerűen eltűnt hanem, jóval nagyobb a gond.

A Netflixre szánt Hét nővérnek, valami olyasmit sikerült megalkotnia, amit kevés sci-fi ért el mostanság. Nagyon hiteles és emberközeli a témájától és a brutalitásától függetlenül végtelenül igaz és felkavaró. A rendező komolytalanul gyenge, eddigi próbálkozásai, mint a Náci Zombik vagy a 2013-as Boszorkányvadászok után, nagyon meglepő, hogy ilyet is tud Tommy Wirkola. Amatőrködéseknek és erőltetett poénoknak itt már semmi nyoma.

Az akciójelenetek hihetetlenül a helyén vannak, a mondanivaló elképesztően összetett és nagyon jól adagolt, akárcsak az akció-faktora a filmnek. Az idei év legjobb akciójelenetei és feszült pillanatai egyesülnek ebben a két órában. Noomi Repace brillírozik. Mimikáktól mentes arca, csak úgy, mint az ellenséges Glen Closé, megtelik érzelmekkel és mind a hét alteregójában bravúros.
Hét nővér kritika
Noomi Rapace soha nem tartozott a személyes kedvenceim közé, és igazi kihívásnak gondoltam eleinte hetet egyszerre belőle, de hamar megváltozott a véleményem és mind a hét filmbéli énjét pillanatok alatt megkedveltem. Mind az akció jelenetekben, mind a drámai fordulatokban bámulatos színészi képességeket villant meg.

Glen Close, bár kevés szerep jut neki, az emlékezetesnek ígérkezik. Lélektelen viaszbábú- szerű karakter az övé, amit csak az eszmék tartanak egyben és miután az is megdőlni látszik, az énje is formát bont. William Defoe, mint nevelő apa remekül lett kiválasztva a szerepre: aggódó, de következetes és figyel a legapróbb részletekre is.

A Hét nővér című film látványvilága is egészen rendben van, bár lehetett volna még futurisztikusabb, inkább nyomasztóra sikerült. Bár a céljuk kétségtelenül ez volt az alkotóknak, hogy minél több embert összezsúfoljanak egy kis városrészen, ezzel is érzékeltetve, hogy mennyire túl népesedet az emberiség, mégis azt a fojtó benyomást kelti, hogy nagyon szúk környezetben zajlott a forgatás.

A városrészek ismétlődésével és a napok körforgásával, szintén ráerősít a nyomasztó hangulatra, de talán nem annyira, mint a néhány éve azt a Lopott időben láthattuk. A film egyszerűen remek, minden a jó időben történik, és olyan fordulatokkal képes folyamatosan előrukkolni, hogy még az utolsó fél órában is csak kapkodjuk a fejünket. Igaz van néhány logikai baki, és ezáltal a tökéletesnek tűnő filmélményből lefarag kicsit, de így is majdnem hibátlan lesz az eredmény.

Nagyon ajánlom azoknak a Hét nővér című filmet, akik egy elgondolkodtató és vérprofi akció-sci-fi-re vágynak vagy csak a csalódtak az elmúlt év hasonló alkotásaiban és nem mellesleg a kiváló színészek által, jól ábrázolt érzelmekre is számíthatnak egy mesterségesnek tűnő társadalomban.

Szerintem:

Hazai bemutató: 2017. november 23.

Hazai forgalmazó: Vertigo Média

A Te véleményed is számít!

%d blogger ezt szereti: