Doktor Knock kritika

Home » Doktor Knock kritika

Doktor Knock kritika

By |2018-02-14T23:30:54+00:002018 január 17th|Categories: Kritika|Tags: , , , , , |0 Comments

Doktor Knock kritika
A Guy Lefranc féle 1951-es Knock feldolgozása igencsak fura szerzet. A stáblista gördülése alatt kínos értetlenkedés telepedik ránk, és egy-egy pillanatra még az az érzés is hatalmába kerít, hogy mi értettünk félre valamit, amikor az expozíció alapján tudatalattink már ösztönösen felépítette magában, hogy merre is fog kilyukadni ez a történet. De egy kis agyalás után gyorsan realizáljuk, hogy a Doktor Knock, akármelyik szögből is nézzük, sehogy sem akar összeállni.




Főhősünk, Knock egy tipikus szélhámos alak: peches szerencsejátéka miatt nagy adag pénzzel tartozik a helyi rosszarcoknak, mire ő okosan fellóg az első induló hajóra, és a kapitánnyal kitalálják, hogy hajóorvost csinálnak belőle, természetesen csak névleg, és remélhetőleg nem lesz szükség a „szaktudására” az út során. Knock rájön, hogy egész érdekes dolog ez az orvostudomány, és arra is, hogy a gyógyulás reménye által jó adag pénzt ki lehet sajtolni a páciensekből. Majd ugrunk az időben, és egy bájos kis francia hegyi faluba érkezik főszereplőnk, ahol átveszi a helyi doki praxisát.
Doktor Knock kritika
A nem oly meglepő, de a történetből logikusan következő jellemfejlődésre lehetne számítani, ahogy a pácienseit hipochonderré tevő orvost egy ifjú hölgy szerelme és a városka lakóinak odaadása végül ráébreszti, hogy nem a pénz és a befolyás a fontos, hanem valamilyen érzelgős tanulság, minta szeretet és a barátság létfontossága. Bármennyire is adja magát, a Doktor Knock az utolsó harminc percében mintha direkt szembe menne az elvárásokkal, szinte meg is feledkezik a Knock szélhámosságáról, és inkább koncentrál a szerelmi szál drámájára, amivel tulajdonképpen semmi probléma nem lenne, ha nem azt látnák, hogy a film önmaga alapkonfliktusát figyelmen kívül hagyva tesz pontot a történet végére.

A francia helyszínek szerelmeseinek minden bizonnyal elnyeri majd a tetszését a Doktor Knock, hiszen remek fényképezés által nyerünk betekintést a 20. századi rettentően elbűvölő francia hegyi városka minden szegletébe. Az Életrevalókból is ismert Omar Sy gond nélkül kelti életre a magabiztos és tekintélyt parancsoló dokit, a többiekkel se volt probléma, talán a humorfaktort szolgáltató Louis de Funès-szerű bugyuta postásból jóval kevesebb is pont elég lett volna.
Doktor Knock kritika
Rettentő kíváncsi vagyok, hogy a forgatókönyvíró és rendező Lorraine Levy fejében milyen kép él a filmjéről, mert számomra teljesen abszurd, hogyan sülhetett el ilyen rosszul ez az amúgy teljesen egyszerű, bohókás francia film. Nem tudom a záró képsorok láttán, hogy végbement-e bármely személyiségváltozás főhősünkben. Nem értem, hogy az alapvetően jogosan gyanakvó papból miért kellett egy ilyen ellenszenves balféket csinálni. Két óráig kell pihentetni hátsófelünk a moziban, mire rájövünk, hogy egy átlagos filmélmény helyett csak kérdőjelekkel lettünk gazdagabbak, de még ez az értetlenkedés sem oly erős érzés, hogy akár másnap újra eszünkbe jusson.

Szerintem: 

Hazai bemutató: 2017. december 21.

Hazai forgalmazó: Vertigo Média




A Te véleményed is számít!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: