A párizsi vonat kritika

Home » A párizsi vonat kritika

A párizsi vonat kritika

A párizsi vonat kritika
Clint Eastwood korunk egyik legnagyobb rendezője. A színészként megszerzett hírnevét sikeresen mentette át, amíg elfogadott rendező lett. Folyamatosan tanulta a szakmát és a 90-es évekre a kritikusok is elismerték, ami összesen 4 Oscart eredményezett. Általában jól választ forgatókönyvet vagy témát, és nem fél született republikánus létére más szemszögből is bemutatni az egyes eseményeket. De minden vélekedés ellenére ő is csak ember, aki bizony néha hibázik, sajnos pont A Párizsi vonat című filmmel.

Alek (Alek Skarlatos) nem egy mintagyerek. Haverjával, Anthony-val (Anthony Sadler) gyakran járnak az igazgatói irodában. Itt futnak össze Spencer-rel (Spencer Stone), aki szintén nem megy szomszédba egy szabályszegésért. A hasonló beállítottság és közös érdeklődés hamar igaz barátokká teszi a három lurkót. Idővel elsodródnak egymás mellől, de tartják a kapcsolatot. És nincs is jobb, mint a srácokkal végigbulizni Európát. Róma, Berlin, Amsterdam és Párizs. De egy fanatikus pont akkor akar mészárolni. És mit tesznek ilyenkor az amerikaiak? Bevetik magukat és megállítják őt. A többi már történelem, szó szerint.
A párizsi vonat kritika
Az eset a Párizsba tartó vonaton történt 2015-ös, meghiúsított terrorcselekményt meséli el, a lehető leghitelesebben. Annyira, hogy a három fiatal amerikait nem színészek alakítják, hanem önmaguk. Vagyis eljátsszák azt, ami megtörtént velük. Így az alakításuk teljesen hiteles, de egyben teljesen érdektelen is. Olyan átlagosak, hogy az már unalmas. Semmi érdekes nincs az életükben. Persze nem eseménytelen, csak szokványos. Aztán egy pillanat alatt ők lesznek a hősök. Jókor voltak jó helyen, bátran cselekedtek, sok életet megmentve ezzel. De sajnos filmként nem működik. Maga az akció alig pár perc, vagyis közel másfél órán át ezt alapozzák meg. És nagyon unalmasan teszik. Mivel pontosan tudjuk, hová fog kifutni a történet, maga az út kellene, hogy érdekes legyen. Az alakítás hiteles, de lapos. Az izgalom minimális vagy nulla, a film alig vánszorog, valahová és amikor odaér, akkor már senkit sem érdekel.

Nem igazán értem, Eastwood miért választotta ezt a filmet. Mit akart megmutatni, elmondani vele? Értem én, hogy bejönnek neki az igaz történetek, de ez így nagyon semmilyen lett. Összehasonlítva a Sully-val vagy az Amerikai mesterlövésszel egyszerűen nincsenek egy ligában. Ott rendben volt szinte minden, de itt mindössze annyi az üzenet, hogy bárkiből lehet hős? De akkor csinálja hatásosabban. Ha már filmet csinálnak belőle.

Unalmas és lassú film a Párizsi vonat, minimálisan érdekes történet, irgalmatlanul hosszú felvezetéssel, gyors lezárással. Ajánlani bűn lenne bárkinek is, ha csak nem aludni akartok. 🙁

Szerintem:

Hazai bemutató: 2018. március 15.

Hazai forgalmazó: InterCom

A Te véleményed is számít!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: