Mária Magdolna kritika

Home » Mária Magdolna kritika

Mária Magdolna kritika

Mária Magdolna kritika
Garth Davis rendező viszonylag kezdőnek számít a filmes szakmában, összesen egy játék-, és egy tv-filmet tudhat magáénak. A 2017-es Oroszlán című filmmel viszont magasra tette a mércét, és mostani filmjében a Mária Magdolna című drámában is hasonló színvonalra számíthatunk. Új filmjéhez sikerült magának megnyernie, újra Rooney Mara-t, valamint az Oscar-díjas Joaquin Phoneix-et és Chiwetel Ejiofor-t. Ezúttal a Bibliát veszi alapul a rendező, és filmjének debütálását nem is időzíthette volna jobban.



Témaválasztása kockázatos, mivel a vallás, mint téma, és ezen belül a kereszténység, és annak tényszerűsége már önmagában megosztó tud lenni, ezért kiváltképpen ügyelnie kell az arányok betartására bárkinek, aki a témában kíván maradandót alkotni. Jelen esetben a Mária Magdolna című filmben ez szerencsére sikerült. Nem lesz szájbarágós, viszont túlzottan meghitt és kultuszteremtő sem. A rendező helyesen eltalálta az arányokat, és egyfajta ismeretterjesztő filmet készített Jézus felemelkedéséről, feláldozásáról, az őt követő tanítványokról. Nem esik túlzásba egyik jelenetnél sem, és a lehető legérzékletesebben, lecsupaszított módban mutatja be az emberiség egyik legismertebb és legmeghatározóbb történését.

A halászfaluban élő Mária Magdolnát ismerjük meg elsőként, akit családja egy özvegy családapához szeretné hozzáadni, de a nő megtagadja ezt. Úgy érzi többre hivatott, mint a házasság és gyermekvállalás, Istennel szeretne találkozni, és az Ő országában élni egy tisztább életet. Lelki vívódása közben találkozik a Názáreti Jézussal, Ez után bizonyosodik meg arról, hogy az az ő küldetése, hogy csatlakozzon Jézus tanítványaihoz.. Mária puszta jelenléte, megosztja az Apostolokat, és az általuk megszólított embereket is. Viszont egy új fajta nézőpontot is eredményez, aminek hatására kiterjedhet Jézus üzenete az egész világra, melyben a vallás már nem tesz különbséget férfi és nő között.

Számomra a Mária Magdolna című film talán attól a leghitelesebb, hogy az elvárásokkal ellentétben, nem a női lét kihangsúlyozása kerül előtérbe, hanem egy igazi fejlődést láthatunk mind a mondanivalóban, mind a karakterek terén is. Mária szerepe túl mutat a nemiségen, és nem úgy kell tekintenünk rá, mint aki Jézushoz, fizikálisan akart közel kerülni, hanem kizárólag lelki síkon. Mária tehát nem a mai értelemben vett szerelemmel vonzódott Jézushoz, hanem azzal a szerelemmel vagyis szeretettel, ami legtisztább és talán leginkább az anyai szeretethez hasonlítható.

Nagyon erős és felkavaró jelenetekre és párbeszédekre számíthat az, aki jegyet vált a filmre: Mária megkeresztelése, Lázár feltámasztása, vagy Jézus találkozása anyjával, mind-mind remek jelenetek és kiemelkedő pillanatokat eredményeznek. Szimbólumok, finom utalások, egyedi és rabul ejtő látványvilág, a hit kérdésének sajátos értelmezései, amihez hasonlót talán legutóbb a Visszatérőben láthattunk. Mind közül talán az a legkiemelkedőbb, amikor Jézus és tanítványai Jeruzsálembe érnek és főtéren a nyüzsgő tömeg zaját elnyomja a bárányok bégetése, és Jézusnak látomásai lesznek, saját áldozati szerepéről, és ott kristályosodik ki benne a küldetésének végső célja.
Mária Magdolna kritika
Fantasztikus alakításokat láthatunk: Joaquin Phoenix Jézus szerepében, nagyon karizmatikus, de egy pillanatra sem túlzó, mivel a film nagyon jól bemutatja, hogy emberként érkezett közénk, és ugyanolyan sebezhető akárcsak tanítványai. Rooney Mara is lenyűgöző Mária Magdolnaként. A legjobb benne talán az, hogy soha nem akar a középpontba kerülni, és ezt többször finoman jelzik is a készítők, amikor kendők és vásznak mögé bújtatják. Itt nem az ő személyisége a legfontosabb, hanem az eszme, amit képviselt, és a kitartósága által elért hit. A mellékszereplők is nagyon jók, mint például Chiwetel Ejiofor, aki Pétert alakítja. Karaktere hatalmas fejlődésen megy keresztül. Kezdetben nem fogadja el Máriát, mint társukat, kissé önző és elvakult, a film végére azonban teljesen megváltozik és átértékeli saját szerepét is.

Igazán fontos és örökérvényű üzenetet kapunk a filmtől, amit nem egysíkúan kell keresni, hanem inkább a mögöttes jelentésekben elmerülni. Nagyon szerteágazó a film mondanivalója, épp ezért megosztó lesz mind a kritikusok, mind a nézők körében. Számomra a hit legfontosabb kérdéseire mutat rá a Mária Magdolna című film. Az ítéletalkotás, a megbocsátás, a türelem, a szenvedés testi és lelki megnyilvánulásai és az azon való felülemelkedés a hit segítségével. Nagyon ajánlom azoknak, akik az ünnepek után, egy kis időt tudnak szánni a belső dolgaik megfigyelésére, és kicsit szeretnének elmélyülni pár órára.

Szerintem: 




Hazai bemutató: 2018. március 29.

Hazai forgalmazó: UIP-Duna Film

A Te véleményed is számít!

%d blogger ezt szereti: