Szűzőrség kritika

Home » Szűzőrség kritika

Szűzőrség kritika

By | 2018-05-18T09:42:21+00:00 2018 április 25th|Categories: Kritika|Tags: , , , , , , , |0 Comments

Szűzőrség kritika
A Szűzőrség című filmről már az előzetese, sőt a címe alapján borítékolni lehet, hogy milyen lesz. Van egy-két újítás a filmben, amivel 2018-ra lehet datálni, de alapjáraton követi a B kategóriás vígjátékok sallangjait. Adva van három szülő, akiket először a kislányaik barátsága, tíz évvel később pedig a már nem annyira kislányaik szexuális tervei, vagyis inkább azok megakadályozása hoz össze. Lányaik ugyanis paktumot kötnek: az iskolabálon elveszítik a szüzességüket, ez az információ pedig véletlenül a szülőkhöz is eljut, és persze nem hagyhatják annyiban.

A konfliktus tehát világos, a karakterek pedig egyszerűek. Lisa (Leslie Mann) az egyedülálló anyukák azon típusába tartozik, aki mindent a „legjobb bari” lányával akar csinálni, ezzel enyhén fojtogatva kamaszkorba lépett csöppségét. Mitchell (John Cena) a nagydarab, de érzékeny hősapuka, aki mindig meg akarja védeni az amúgy elég tökösre nevelt lányát. Hunter (Ike Barinholtz) pedig a haláltróger hétvégi apuka, akinek titokban vannak érzelmei és szeretne visszakerülni a lánya kegyeibe. Gyerekeik képében megkapjuk a pompomlány-féle menő szőkét, a vagány sportost és a senki által meg nem értett kockát. Emellett persze van vicces sofőr, perverz szülőpár, jófej mostohaapa, béna, kövér srác és persze az amerikai B kategóriás vígjátékok kihagyhatatlan összetevője: a Hányós Jelenet.
Szűzörség kritika
Igazából körülbelül eddig a jelenetig egész jó szintet hoz a film, és még utána is sikerül időről-időre visszaküzdenie magát a „most pocsékoltam el az életemből 102 percet” színvonalról az „ez egészen aranyos” minőségre. Van néhány fogom-a-fejem poén, de egészen sok olyan is akad, amin nem kínjában nevet az ember. A karakterek laposak, de nem tenyérbe mászók, a popkulturális utalásokkal pedig kifejezetten jól operál a film (kivéve persze, amikor azzal mutatják be a geek csaj különcségét, hogy ő tudja, ki az a Smaug, míg a társai nem. Ugyan már. Mindenki tudja, hogy ki az a Smaug.). A Szűzőrség tehát nem sokban különbözik az amcsi vígjátékok többségétől. Ugyanazokat a karaktertípusokat, ugyanazokat a konfliktusokat, ugyanazokat a megoldásokat hozza, mint számtalan elődje, de még a magyar szinkron is ugyanolyan színvonaltalan és nyögvenyelős, mint a többi vígjátéknál – mintha a szövegírók úgy akarnák kiélni a kreativitásukat, hogy senki által nem használt, mű-frappáns frázisokat hoznak össze, amikben legalább egy káromkodás vagy szexuális utalás van.

Egy dologban viszont újított a film: vállalta, hogy 2018-at írunk, és mostani társadalmi témákat is beemelt a poénáradatba. Két anyuka például belekeveredik a „lányoknak nem illik szexelni – mindenki azt csinál a testével, amit akar, ez az egyenjogúság része” vitába, gyaníthatóan a #metoo és a feminista mozgalmak margójára – ezt a civakodást aztán a Szerelmünk lapjai cselekménye vágja el. Az pedig kifejezetten jelentős változtatás az elődökhöz képest, hogy az egyik kamaszlány a három közül nem heteró, így a homoszexualitás elfogadása is teret kaphatott a történetben, méghozzá úgy, hogy a téma nem lesz hülye viccek tárgya. Ez egy olyan vígjátékhoz képest, ahol a széthányt limuzin egy fél perces poént tesz ki, igazán nagy szó, szinte tisztelettel kezelték a kérdést.
Szűzörség kritika
A film látványa is illik a témához és a korszakunkhoz: a fények, a pózok és a lassított felvételek miatt sokszor olyan érzése van a nézőnek, mintha egy Insta-filteres felvételt nézne, amit persze nem a szomszéd mobiljával, hanem profi kamerával készítettek.

Ez tehát a Szűzőrség: tipikus poénok, tipikus karakterek, tipikus szinkron – ha már megint egy dilis amcsi filmre vágysz, akkor minden követelménynek megfelel.

Szerintem:

Hazai bemutató: 2018. május 3.

Hazai forgalmazó: UIP-Duna Film

A Te véleményed is számít!

%d blogger ezt szereti: