Bird Box kritika
Gondolom sokak számára ismerős az az érzés, amikor egy filmet a kritikusok többsége lehúz a mélybe, ennek ellenére az ember csak azért is megnézni, mert valami megmagyarázhatatlan okból bizakodik benne, hogy rajta kívül mindenki hülye és csak ő a helikopter. A
Netflix legújabb üdvöskéjével (Bird Box), a Madarak a dobozban c. regény adaptációjával én is pontosan így voltam, megtoldva azzal, hogy a szinopszis kísértetiesen emlékeztetett a Hang nélkülére, ami már önmagában is egy nagy csalódás volt számomra. Szóval semmi okom nem volt a megtekintésére, de mégis megtettem és… megint úgy vagyok vele, mint anno a szintén Netflixes Brighttal: mégis mi baja van vele az embereknek?!



A film szerkezeti felépítése két részre oszlik: adott egy jelen időben játszódó cselekmény, melyben egy elszánt nőt (az Oscar-díjas Sandra Bullock) láthatunk két gyermekkel egy vadvízi folyón vakon evezni, illetve egy múltban játszódó, mely szép lassan bemutatja a nézőnek az idáig elvezető előzményeket. Mindkét szegmens kellőképpen jól felépített és feszültséggel teli, azt az apróságot leszámítva, hogy kevés dolog miatt van okunk izgulni, hiszen a múltban játszódó események végkimenetele nem okozhat túl nagy meglepetést.

Ugyanakkor maga az alaphelyzet kellően egyedi és érdekes még így is: a világot elárasztják valamiféle gonosz lények, melyeket ha az ember meglát, akkor rögtön öngyilkosságot követ el. A túlélők pedig elég hamar realizálják, hogy a legdrasztikusabb megoldás az, ha nem látnak és a külvilágban inkább vakon botorkálnak. Ez persze így leírva nem hangzik túl vállalhatatlannak, de csak próbáljon meg a kedves olvasó akár 2 métert is bekötött szemmel megtenni a városban! És akkor ehhez az érzéshez hozzáadódnak még olyan apróságok, hogy hősnőnk a múltban még javában terhes és hogy nem éppen a legideálisabb csapattal került egy ház alá, élükön a taplók királyát megformáló John Malkovich-csal.
Bird Box kritika
Igaz, ami igaz, a Bird Box korántsem tökéletes. Mint horror csak néhol működőképes, és hát sajnos az alaphelyzetet leszámítva mind a karakterek, mind pedig a jelenetek többsége már ismerős lehet korábban látott filmekből. A dialógusok nagy része jelentéktelen és az operatőri munkában is több potenciál volt, mint amit végül kaptunk. Ugyanakkor mindenképpen pozitívum, hogy nincsenek felesleges üresjáratok és a cselekmény mindvégig következetes marad, azaz nélkülözi a logikai megbicsaklásokat is.

Nagy kár, hogy Bullock nem egészen vette komolyan ezt az online streaming film-dolgot, mert színészi játéka gyenge közepes, annak ellenére, hogy karakterét rendesen kidolgozták. Persze az is lehet, hogy csak a kilónyi smink miatt nem tudott szegény rendes arcjátékot bemutatni (melyet még az erdő közepén is hordott, mert miért ne). Rendezőnek meg lehet, hogy Susanne Bier (Második esély, A tűz martaléka) helyett valaki olyat kellett volna felkérni, aki látott már horrorfilmet közelről.

Valóban több volt ebben a filmben, mint ami lett belőle, de azért egy próbát nyugodtan lehet vele tenni, már csak a történet egyedisége miatt is.

Szerintem: 

Hazai bemutató: Netflix

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept